Fundusz sołecki to pieniądze w budżecie gminy zagwarantowane dla sołectwa na wykonanie przedsięwzięć służących poprawie warunków życia mieszkańców. Aktualnie, w gminie Morawica każde sołectwo otrzymuje do własnej dyspozycji środki z budżetu gminy, w wysokości ustalonej w oparciu o ustawę o samorządzie gminnym oraz statut gminy i statuty sołectw. Wysokość środków przypadających na dane sołectwo oblicza się za pomocą wzoru zawartego w ustawie o funduszu sołeckim.
Pieniądze z funduszu sołeckiego można przeznaczyć na realizację tych zadań gminy, które będą służyły poprawie życia mieszkańców danego sołectwa. Jeżeli mieszkańcy danej wsi uznają, że warto np.: naprawić lub wybudować chodnik, plac zabaw, czy wiatę przystankową, albo posadzić drzewa, to mogą na ten cel przeznaczyć pieniądze z funduszu sołeckiego. - Po uprzednich konsultacjach z mieszkańcami, już podczas zebrań Rada Sołecka przedstawia propozycje na co chce przekazać pieniądze. Następnie, przedstawione propozycje poddawane są pod dyskusję i głosowanie.
Mieszkańcy mają prawo i powinni decydować o tym, na co zostaną przekazane pieniądze Rady Sołeckiej.
Do pobrania:
Uchwała sołectwa zmiana funduszu
Wniosek sołectwa zmiana przedsięwzięć
Do pobrania
Wykonanie funduszu sołeckiego za 2016r.
Wykonanie funduszu sołeckiego za 2017r.
Wykonanie funduszu sołeckiego za 2018r.
Wykonanie funduszu sołeckiego za 2019r. (korekta)
Wykonanie funduszu sołeckiego za 2020r.
Wykonanie funduszu sołeckiego za 2021r.
Wykonanie funduszu sołeckiego za 2022r.
Wykonanie funduszu sołeckiego za 2023r.
Do pobrania:
Miasto i Gmina Morawica
ul. Spacerowa 7
26-026 Morawica
Tel.: +48 41 306 75 00
Tel.: +48 41 3114-691, 41 3114-692
Fax: +48 41 347 35 18
E-mail: gmina@morawica.pl
ePUAP /kk1a219pow/skrytka
NIP: 657-263-06-04
poniedziałek - piątek: 7:30 do godz. 15:30
Godziny pracy Urzędu Stanu Cywilnego